JSU Årsmöte 2020

Studentkårens styrelse hälsar alla medlemmar välkomna till Årsmötet den 4-5 maj. Tillsammans förbättrar vi studentlivet vid Jönköping University!

Under mötet diskuterar och beslutar vi om alla frågor och förslag som du och alla andra studenter har möjlighet att skicka in. Även Studentkårens budget fastslås samtidigt som ny styrelse, ordförande, vice ordförande och verksamhetsrevisorer väljs. Alla studenter på JU kan söka de lediga posterna och jobben. Självklart bjuder Studentkåren på mat och fika under dagarna!

VIKTIG INFO

Som JU student kan du söka alla lediga jobb och poster på Studentkåren. Ansökan (CV och personligt brev) skickas till valberedningen@js.ju.se

Lediga jobb och poster:

- Ordförande (arvodering under ett år)
- Vice ordförande (arvodering under ett år)
- Medlem i styrelsen
- Medlem i valberedningen
- Verksamhetsrevisor

(För att få rösträtt under Årsmötet behöver du bli delegat för din fackhögskola. Du ansöker om att bli delegat genom din Studerandeförenings vårstämma.)

Mer info

För mer information om mötet, besök vår kampanjwebb

Deadline för motioner och interpellationer: 13 april

Deadline för ansökningar är 20 april kl 12.00 (Dock kan alla studenter söka alla positioner på plats under Årsmötet )

Ansökningar skickas till valberedningen@js.ju.se

Motioner och interpellationer skickas till ordf@js.ju.se

Notera! Yrkar motionen på ändring i stadgan behöver vi den senast 4 april.

Vi ses på Årsmötet!

Notera att mötet detta år kommer ske digitalt, till följd av covid-19. För att delta på mötet krävs att du registrerar dig på länken. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.