Studenter från världens alla hörn samlas på JU, onsdag 18 april

På onsdag välkomnas alla studenter till inspirationsdagen JU Go Exchange. Det är ett initiativ från Studentkåren, studerandeföreningarna samt Jönköping University. På mässan samlas studenter från världens alla hörn. Vilket skapar ett unikt tillfälle för nya möten, kunskapsutbyte och inspiration till att åka på utbyterstermin och upptäcka världen.

Den 18 april väntar en inspirerande förmiddag, i form av mässan Go Exchange. Till mässan räknar Studentkåren med runt 500 besökare, utöver de hundratal utställare som kommer vara på plats. Go Exchange erbjuder ett unikt tillfälle att möta studenter från världens alla hörn och inspireras av deras olika länder, universitet och studentliv. Både Jönköpings Studentkår och Jönköping University har en stark internationell prägel och arbetar ständigt med integration av studenter. Mässan är en jätteviktig del av detta arbete och har planerats av studenter från samtliga fackhögskolor sedan ett halvår tillbaka. Förväntningarna är nu höga inför onsdag. Studentkårens representant i projektet Maggie Hovhanessian berättar mer,

På onsdag räknar vi med att Campus Arena fullständigt kommer vibrera av musik, kultur, mat, inspiration och inte minst av nyfikna studenter som vill upptäcka världen och åka på en utbyterstermin. Go Exchange är verkligen ett gyllene tillfälla för alla våra studenter att se nya delar av världen och vidga sina vyer, det säger Maggie Hovhanessian.

Varmt välkomna till Campus Arena på onsdag 18 april klockan 11.00-13.30. Vi ser fram emot en inspirerande dag!

Mer information om mässan i vårt Facebookevenemang. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.