Efterlängtad shoppingfest för studenterna

Shoppingdagen som vi väntat på är äntligen här, det är dags för "Shop like you´re not a student". På onsdag 25 oktober fylls butikerna i stan av grymma erbjudanden och rabatter, bara för Studentkårens medlemmar.

För fjärde året i rad anordnas det populära shoppingeventet som lockar hundratals studenter till citykärnan. I samarbete med Jönköping City fylls butikerna i stan av festliga erbjudanden för alla studenter.

Studentkårens medlemmar kan vänta sig en fartfylld onsdag i Jönköping. För de morgonpigga erbjuds god studentfrukost på utvalda hotell och caféer. Därefter välkomnas studenterna till citybutikerna med härliga erbjudanden och rabatter. På campus i Studenternas Hus avrundas sedan dagen med After School och trevligt umgänge.

Vi på Jönköpings Studentkår tycker det är fantastiskt roligt att samarbete med Jönköping City och erbjuda våra studenter en dag där butikerna enbart fokuserar på våra medlemmar. Det visar verkligen hur viktig den målgruppen är för att stadskärnan ska kunna leva vidare och fortsätta utvecklas. Vi ser nu fram emot en mysig höstdag i city, och så vitt vi vet är detta ett event som vi är ensamma om att arrangera i hela Sverige, säger Studentkårens kommunikatör Emma Björkdahl.